Subject: Teabenõue: majutus- ja toitlustussektori maksulaekumiste prognoosid ja eelarve
From: "Killu Maidla" <[email-masked]>
To: "RAM Info", "RAM Info"
Cc: Evelyn Liivamägi
Date: Thu, 28 Nov 2024 07:58:53 +0200

Tere,

Majutus- ja toitlustussektori ettevõtjad tunnevad muret maksutõusude mõju
pärast sektori tulemustele/käekäigule.

Majutussektoris majutatute ja peatutud ööde maht (jaanuar-september 2024)
on COVIDi kriisi järgselt taastumas, kuid endiselt ca 5% väiksem kui 2019
samal ajal. Väliskülastajate (kelle kulutused on ettevõtetes suuremad)
ööbimiste maht on koguni 17% maas pandeemiaeelsest ajast. Samal ajal
tõuseb 2025. aastal käibemaksumäär majutusteenusele 9%-lt 13%le ja üldine
käibemaksumäär 24%le. On tõenäoline, et see vähendab nii sise- kui
väliskülaliste nõudlust meie sektori teenuste järele veelgi. See jätab
sektori ilma tulust ja seeläbi peaks vähenema või käibemaksumäära tõusust
väiksemal määral kasvama ka riigile sektori poolt makstav käibemaksusumma.

Juhime tähelepanu, et ka meie sektori sisendhinnad tõusevad endiselt väga
kiiresti (energia, tööjõukulud) ja see vähendab ka sektori niigi
marginaalseid kasumeid, millelt laekub omakorda vähem julgeoleku- ja
tulumaksu. Tekib surve töökohtadele ja väheneda võivad ka sektoris
makstavad tööjõumaksud. Samuti võib maksutulu väheneda seoses suureneva
varimajandusega. See kõik tekitab küsimuse, kui suureks kujuneb
maksutõusude negatiivne mõju ja piirkasulikkus riigile.

Palume meile kättesaadavaks teha andmed, millist mõju olete ministeeriumis
prognoosinud maksumuudatustest tulenevalt sektori majandusnäitajatele ja
maksulaekumistele, samuti maksulaekumiste prognoos selleks ja järgmiseks
aastaks käibemaksu, tulumaksu, tööjõumaksude lõikes eraldi majutuse ja
toitlustuse valdkonnas.

Jätku leiba!

Killu Maidla

Tegevjuht

Tel. +372 511 8264

Eesti Hotellide ja Restoranide Liit/ Estonian Hotel and Restaurant
Association
Kiriku 6, 10130 Tallinn, Estonia

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked];

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ehrl.ee/> www.ehrl.ee